Meaningless



Diary About Link Stuff



Follow|Home
Monday 18 September 2017 | 21:38 | 0 comments


Well said, i thought maybe semua org dah tgk pasal hijabista dan buah-buahannya yg dah viral since last month and still netizen2 which is kita sendiri cakap pasal benda ni skrang. So now aku pulak nk bgi pendapat pasal benda yg dh viral ni. 

Actually, they main purpose is to campaign their brand hijab MumuScarves yg mmng dah famous skrang sbb model2 brand hijab ni bukan sebarangan org and kebanyakannya semestinya instafamous lah. But yg jadi isu skrang ni sbb model2 dlam campaign video ni pegang buah-buahan tempatan sambil menari lagu BumBumTamTam. 

Aku bleh tgk vid sbb lalu dkt explore ig aku then dari ig org lain. First my impression when watched this vid, "apabenda siaa dorg ni buat, ntah la perempuan then menari sambil pegang buah mcm tu". Tgk bnyak2 kali baru perasan dkt vid tu ad watermark MumuScarves and aku sndiri pernah dngar MumuScarves tu brand hijab. So aku baru tahu tujuan dorg buat vid to why. But aku punya negative sekejap je then i think that "ok la that one of their marketing strategy for attrack people to more more and more see their new collections" or else since malaysia kan suka benda2 yg viral pelik2 ni.

TAPI kan TAPI, aku still tk berapa nk bleh accept dgn campaign hijab mcm tu sbb bnyak cara lagi nak mempromosikan or nk campaign kan brand tu besides suruh model2 menari sambil pegang buah. Well aku as perempuan pn rasa malu tgk vid tu hahaha. Ok la i know la sbb payment, job smua but bila baca komen2 dkt bawah tu most of the ladies said no to that campaign.


"Sedihnya. Tudung ok dah. Iklan teruk gila. Sorry, dlm keadaan ni taktahu nak bagi constructive comments mcm mana"


"Maaf tegur. Makanan jangan buat macamtu. Lagi satu, malu. Kita bertudung, kita bawa agama. Saya doakan semoga dapat hidayah dan business maju berlandaskan syariah"

See? Actually ramai ja yg support or ok dgn brand tdung ni but cara campaign tu yg kurang betul. Banyak lagi cara nk buat campaign yg bleh viral and make sense ofc. Aku tkada lah nk bash lebih2 sbb its normal la buat benda pelik2 sbb nk barang kita famous but pelik tu jgn terlampau pelik kot HAHAHAA

So, thats all my own opinions based on what i see and i brain it lol.

Tutup salam.






0 Comments: